BLOGS

De belangrijkste gezondheidsvoordelen van gepersonaliseerde meal prep

Tessas meal prep personalised - featured1

Steeds meer mensen streven ernaar om een gezonde levensstijl aan te houden. Om ons sterk, fit en energiek te voelen. Maar laten we eerlijk zijn. Of het nou komt door een veeleisende baan of een druk sociaal leven – dankzij onze overvolle agenda is het vaak lastig om onze goede voornemens ook daadwerkelijk uit te voeren. Gezonde keuzes maken en genoeg sporten is nou eenmaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Na een lange dag op kantoor hebben we vaak geen zin om nog eens uitgebreid en gezond voor onszelf te gaan koken. Want waarom zouden we nog de moeite nemen om na werk nog boodschappen te doen wanneer je ook kunt thuisbezorgen? Helaas zijn het wel die impulsieve beslissingen en takeaway-bestellingen waardoor we niet onze fitness doelstellingen behalen.

Abs are made in the kitchen. Je hebt het vast al eens eerder gehoord, toch onderschat men vaak de kracht van voeding wanneer het gaat om resultaat boeken in de sportschool. Als je graag een gezondere levensstijl wil onderhouden, dan is gepersonaliseerde voeding het geheime ingrediënt. Maar we snappen best dat je zelf geen zin, tijd of genoeg gespecialiseerde kennis hebt om te mealpreppen.

Bij Tessa’s verzorgen we daarom gepersonaliseerde maaltijden, waarbij de weekmenu’s aangepast worden op jouw voorkeuren, fitness doelstellingen en afval-goals. Hierdoor bevat elke maaltijd exact het aantal koolhydraten, eiwitten en vetten dat jouw lichaam nodig heeft om optimaal te presteren. En om het extra makkelijk te maken, worden de maaltijden gewoon bij jou op de stoep thuisbezorgd! Dus laat het werk aan ons over – jij hoeft alleen maar te genieten van de maaltijden!

Meer weten? Ontdek hier nog vijf andere voordelen van gepersonaliseerde voeding die jou helpen je beter én strakker in je vel te laten voelen.

1. Val gemakkelijk af met gepersonaliseerde voeding

Met de zomer weer in aantocht, staat het verliezen van de corona-kilo’s hoog op ons prioriteitenlijstje. Hoe? Simpel, door een calorietekort. Hoe? Simpel, door een calorietekort. Dit kan natuurlijk door calorieën te verbranden met voldoende sport en beweging, maar vooral het bijhouden van het eten helpt om inzage te krijgen in hoeveel calorieën je nou echt op een dag binnenkrijgt.

2. Leer je porties te reguleren

Voeding draait uiteindelijk om balans. Eén ‘ongezonde’ maaltijd maakt je niet meteen dik en één ‘gezonde’ maaltijd ook niet gelijk slank. Een gebalanceerd dieet behaal je uiteindelijk ook alleen maar door de porties van je maaltijden te reguleren. Veel mensen eten gezond, maar vallen niet af. Hierbij kan de portiegrootte een belangrijke rol spelen. De exacte hoeveelheid eten voorbereiden kan soms nog een lastige taak zijn. Om te voorkomen dat je of teveel of juist te weinig eten binnen krijgt, berekent Tessa’s de precieze portie die jij nodig hebt. Zo krijg je de juiste hoeveelheid calorieën en voedingsstoffen binnen, gepersonaliseerd aan jouw doelstellingen.

3. Meal prep vermindert stress

Aankomen door stress wordt veelal onderschat. Men denkt vaak dat je van stress juist afvalt, maar dit is lang niet bij iedereen het geval. Wanneer je erg gestrest bent, raakt je lichaam in overlevingsmodus. Kort gezegd is zo’n lichamelijke stressreactie een keuze van je lichaam om in leven te blijven, waardoor het omzetten van voeding in energie geen prioriteit meer heeft. Een gestrest lichaam en geest kan wellicht dus de reden zijn dat jij niet afvalt. Probeer daarom zo effectief mogelijk al het stress uit je leven te elimineren. Tessa’s Meal Prep Service kan hierbij helpen. Na een lange dag werken geeft alleen het idee al van boodschappen doen, wéér een gezonde maaltijd bedenken en koken ons stress. Met Tessa’s zeg je voorgoed vaarwel tegen de ‘wat-eten-we-vanavond-paniek’. Relax en ontspan bij de gedachte dat jouw supergezonde en lekkere maaltijd klaar thuis al op je wacht.

4. Eet gevarieerd met gepersonaliseerde voeding

Gezond eten hoeft echt niet saai te zijn. Tessa’s chefs veranderen dagelijks jouw persoonlijke menu en creëren iedere week nieuwe recepten, waardoor je elke dag wat anders eet en mealprep ook niet gaat vervelen. Door de verschillende voedselgroepen af te wisselen – en elke dag andere bronnen van eiwit, vetten, groenten en granen te consumeren – zal je lichaam optimaal kunnen presteren.

5. Investeer in je gezondheid

De voordelen van een strak voedingsschema zijn eindeloos. Gezonde voeding draagt namelijk niet alleen bij aan een smallere taille, maar vermindert ook de kans op hart- en vaatziekten, verbetert je slaap en geeft je lichaam al de juiste vitaminen en brandstoffen dat het nodig heeft. Alle maaltijden zijn specifiek afgestemd op jouw persoonlijke gezondheidsdoelstellingen en voedingsvoorkeuren. Word lid van Tessa’s community en klik hier om je aan te melden voor een proefweek.

 

Tessa

Deel het met de wereld!
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Laat een reactie achter

Misschien vind je dit ook leuk
Scroll naar top

Handig…