Tessa_blog

Wist je dat je als vrouw niet groot wordt door krachttraining?

Ook in 2019 moet ik nog steeds aan vrouwen uitleggen dat je niet zo groot wordt als Arnold Schwarzenegger als je een paar keer in de week aan krachttraining doet.

Ik snap de angst van vrouwen dat ze geen kanonnen van een biceps willen krijgen, maar dit krijg je niet zomaar. Om er als Arnold Schwarzenegger uit te zien heb je heel veel training nodig en de juiste hormonen. Het hormoon dat mannen nou eenmaal meer hebben dan vrouwen is: testosteron. En juist dit hormoon is van essentieel belang voor spiergroei en ‘mannelijke ontwikkeling’.

Over het algemeen kan je stellen: hoe meer testosteron jij hebt, hoe mannelijker jij bent. Zie jij in de sportschool toch een vrouw lopen die extreem gespierd is en waar weinig vrouwelijke kenmerken van over zijn? Dan zou het goed kunnen dat zij kunstmatig grote hoeveelheden testosteron toedient door middel van: injecties (anabolica). Echter, praten we in dit geval niet meer over een hobbyist, maar over bodybuilding en topsporters.

Wil je toch cardio blijven doen? Doe dan een combinatie van beide: cardio én krachttraining! Als je eenmaal wat spiermassa hebt opgebouwd in het krachthonk stimuleert dit namelijk ook de vetverbranding. Het kost het lichaam meer energie om de spieren te onderhouden, waardoor de ruststofwisseling wordt verhoogd. Naast dat krachttraining bijdraagt aan vetverbranding kan het je ook een dosis zelfvertrouwen geven!

Get out of your comfortzone en ga een keer tussen de ‘big-boys’ en de halters staan. Het enige wat misschien minder vrouwelijk wordt zijn de eelt plekken op je handen, maar zelfs dat hoeft niet te gebeuren door het dragen van handschoentjes. GO FOR IT GIRL!

Bronnen:
Guadalupe-Grau A, Fuentes T, Guerra B, Calbet JA. Exercise and bone mass in adults. Sports Med. (2009) Strasser B, Siebert U, Schobersberger W. Resistance training in the treatment of the metabolic syndrome: a systematic review and meta-analysis of the effect of resistance training on metabolic clustering in patients with abnormal glucose metabolism. Sports Med. (2010) http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003707.htm

Tessa

Deel het met de wereld!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Laat een reactie achter

Scroll naar top

Bezorggebieden

Meal prep packages

Onderstaande postcodes vallen binnen ons bezorggebied:

1011

1012

1013

1014

1015

1016

1017

1019
1032
1033

1051

1052

1053

1054

1055

1056

1057

1058

1059

1061

1062

1071

1072

1073

1074

1076

1077

1079

1081

1082

1083

1091

1093

1094

1097
1098

De meal prep wordt 2 maal per week vers thuisbezorgd aan jouw deur. Dit is elke week op zondagavond en dinsdagavond. 

Thuisbezorging in plaats van ophalen @ jouw sportschool

NEWS

Lieve Allemaal,

Zoals jullie weten moeten onze ophaallocaties sluiten door het COVID-19. Echter is juist een gezonde maaltijd belangrijk. We hebben daarom het volgende besloten:

We bezorgen 3 maal per week bij jou thuis of je kunt je meals ophalen bij PARCLS!

Onze bezorgers houden uiteraard gepaste afstand, dragen mondmaskers en handschoenen. Net als hiervoor zijn wij heel voorzichtig en netjes bij de bereiding van onze meals.

Geef aan bij je gekozen meal prep welke avond jou het beste schikt. Wij nemen contact op via de mail over een exacter tijdstip dat je ons bij jou thuis kunt verwachten.

We bezorgen in Amsterdam. Check je wel even of wel wel kunnen bezorgen bij jou?

Handig…